Monday 18 February 2013

dia dalam kenangan



Hai korang ,

Photografi adalah salah satu minat aku, minat yang suda tidak dapat dinafikan lagi, photografi juga adalah salah satu platform di mana ak mengenal org-org yg berjiwa seni, dan di mana kita boleh berkarya.

Mengambil gambar orang –adalah minat aku
Mengedit gambar – adalah minat aku

Seni adalah satu benda yg subjektif namun tidak semua orang dapat memahaminya. .

Aku ada teman, teman fotografer, teman untuk berkongsi idea fotografer. .

awal perkenalan kami hanya di muka buku, aku meletakkan satu foto alam semulajadi, dan beliau menyukai nya. . 

Namun segalanya berubah sejak semalam :’(

awk , sye wakil dari tuan fb nie minta maaf banyak2 ye kalau tuan fb nie nade tersinggung perasaan awk ke,, ape2 je lah yg bagi awk tak selese.. sekali lagi sye minta maaf..

??? tuan fb prg mne ?
lama gak x nmpa k dye
??????

dye dah pergi buat selam,e2nye.. dye ade luekimia.. dye tak nak buat kimo.. dye cakap kalau dye buat kimo nanti dye tersekse.. dye tetap pergi kalau dye buat treatment pon.


Haaaa?? seriously! i can't believe it...
when ?

yup.. sye adik dye.. kami 2 beradik je. dye dah jadi sebahagian dari diri sye, tak de rahsia antara kami .. cume saye perlu rahsiakan penyakit dye dari our parents.. tu permintaan dye.. saya tak boleh percaya.. 22 november 2012.

Ya Allah, dia baik la selama ni...xde buat salah apa pun...seriously , lately ni slalu bka profile fb dye. . so account ni deactve kan ?
22 november 2012 ? 2 monthd already
*month

ha,ah.. kesian dye tak sempat nak capai cita2 untuk jadi pro.photographer.. dye suke cerite pasal awak.. sye nak deactive tapi ramai cakap just delete pic dye.. sebab bnyak hasil tangan dye dalam nie,

ahaaa...kitaorng sama suka share pasal fotografer. . alaaa, just delete pic dye pun okey, hasil krja dye jgn delete lgi kud..bnyak yg terbaik...seriusly mmg x prcya lg kudd  im really really sad right now...

sye sunyi sangat. sye masih tak boleh nak sesuai kan diri. dye periang.. talkactive.. suke travel.. sebab nak cari kelainan dalam dunia photographer..
dye cakap awk punya hasil kerja cantik..
dye selese kawan dgn awk.. tak janggal langsung
walaupon baru kenal.

hummm, sabar okey...Allah lebih syg kan dye..a'haaa..photo dye mmg peliks2 sket tpi cantek sgt kottt..sama la dgn sya x sngka dpt mber suka minat yg sama..serius ly dia mmg baik, kuat bertnya...dye msuk hspital ke ari tu ?

dye masuk 25 hari je.. hari ke 22 tu dye dah boleh buka mate.. dye boleh angguk2 kan kepala.. pagi hari ke 25 tu oksigen masuk dalam badan dye turun 26%.. turun secara mendadak..

uhhh, kamu pun dah lama ke tau psl pnyakit dye ? bila lagi dia taw ada pnykit n ?
*pnyakit ni ?

sye tahu 3 hari sebelum dye demam panas..dye cume suruh cakap kat my parents yg dye just demam panas..sebab my parents kat singapore ade event. hari ke 4 tu baru dye di sah kan kritikal.. hari ke 7 ambik air tulang belakang.. badan2 dye bengkak.. 4 kali buat kimo.. sampai lah hari ke 18, keadaan dye dah mula stabil.. ade improvement la.. sampai hari ke 22.. 23 tu dye dah mula demam..

ambik air tulang belakang ?????
4 kali buat kimo...? dye xnk bg taw pun...
selalu citer kt sya psal2 hapy2 jer..

ha,ah, sepanjang dye ade dekat nicu , hari ke 10 baru dye suruh ibu dgn abah balik sebab dye rindu. dye cakap dye anak sulong, sepatutnye dye jage sye bukan sye jage dye.dye tak nak menyusahkan org.dye cakap dye seronok dapat kawan dgn awk.. dapat kongsi pengalaman dye mase travel.. macam2 la..

yeppp...betul la tu sume yg dye ckp...
sya pun mmg suka travel , snap2 pic sume ni..
masa dia prgi sume ada dkt sisi dia
x ?
kali last dye sna pic bila ?
ada x ?

dye penah cakap dye nak jumpe awk one day.. dye excited sangat.. tapi sye rase sedih sangat2 sebab malam sebelum dye demam panas tu, sye ade cakap kalau sye meninggal, rase2 ade tak peganti yg serupa macam sye.. dye cakap sampai hati cakap macam tu, dye sedih sangat2, sampai teresak2 dye menangis sebab sye tanye soalan tu. tak sangka kan dye yg pergi. kadang sye tanye kat maid, abang a'an dah balik ke.. sye terlupa yg farhan dah tak de.

sye minta maaf la susah kan awk ,, sye tak de sape nak luahkan semua nie.. maid sye je yg setia jadi pendengar.

dye prnah ckp nk jmpa sye, dia nk snap pic sama2 dgn saya...
x sngka mcm ni,xde jodoh nk jmpa dye...
x pe , its okey, i will be a good listener..
luahkan je, jgn simpan...

ibu dgn abah jarang ade dekat rumah, dorang selalu kerja. sebab tu farhan suke travel, dye cakap nak bawak someone pergi paris mase musim bunga. sebab dye nak org tu happy.. macam bunga tulip yg berwarna warni tu.
some one tu awk. dye cakap kalau family awk kasy la.

ouhhh, parents kamu selalu bzy ehh...
so sad, ummm. .
yaaa, dye ada ckp kt sye. .
dye nk bawa saya prgi sana...
harap2 awk boleh truskan minat dye..
famil sye x kisah..
*family
kamu tahu segalanya tentang sya ehh..?
byak nmpaknya a'an citer kt awk

sya minat dalam fotographer tapi ibu nak sye jadi ahli microbiologi.tapi sya tetap dengan minat sya. kan sya cakap tak ade rahsia antara kami berdua. dye dah macam bayang2 sya.

minat dgn cita2 lain
fotografer hnya smbilan
teruskanlah klau boleh
sriusly rindu dyee


ha,ah rindu sangat , tengok dye kat luar dgn dalam gambar lain. dye tu pandai ambik hati org, dye klaka pon ade. dye tulis diari tapi tulis depan sye. lame jugak kiteorang bru pisah bilik. yela dye lelaki kan.

hummm.. ape2 pon sye minta maaf sekali lagi untuk farhan. dan sye minta maaf susahkan awk malam2 dgr luahan hati sye,, selamat berkenalan.. sye gembira dapat berkenalan dgn awk. sya minta diri dulu la. assalammualaikum dan selamat malam.




can imagine kan, ? sahabat fotografer saya dah tiada. . dia berjumpa dengan PenciptaNya, a'an, mana janji kau nak bawa ak tgk bunga tulip ? 
mana janji kau nak jumpa aku ? kau tipu a'an. . kau tipu.. 
kau cakap kau sahabat aku, mna ???

walaupun kau dah xde, aku akan kuatkan semangat untuk teruskan bidang fotografi ni, ak akan cuba capaikan cita2 kau untuk ambik foto bunga Tulip di Australia a'an . . aku akan belajar bersungguh-sungguh dan capainya a'an , walaupun belum sempat aku kenal kau, tapi aku tahu kau seorang yang baik, dan mudah ramah dengan orang. . 

kenapa kau tak cakap kat aku yang kau sakit, ? kenapa kau tak nak buat kimo, ? aku tahu oa menyakitkan, tapi a'an. . kenaapaaa????

kalau aku tak buka fb semalam mesty aku tak tau yg kau dah tak de, aku menangis. . 
tapi kenapa ak harus mnangis ?? walaupun ak sendiri belum jumpa kau, ? mungkin di dalam fb sudah ckup mnyatakan yg kita sahabat. . 


AL-FATIHAH


No comments:

Post a Comment