Tuesday 4 June 2013

Pulau Langkawi Part 2

Assalamualaikum

semalam baru je aku hupdated blog pasal Pulau Langkawi Part 1 , hari ni tertiba rajin nak update pulak untuk Part 2, amboih. . sebab bila dah masuk poli, kau jangan harap dah la nak updated tiap hari, sibuk memanjang! nak pulak semester depan belajor Marketing , Haa ambekkk! nak sangad! 

okeyh! hari kedua di Langkawi ! nak buat apa ya ? *semua termenung tgk sana sini ! *muka memasing blur, haha. . okey, so decide kita ke UNDERWATERWORLD LANGKAWI, walaupun dah 8 tahun last aku masuk kat situ, tetap gigih nak masuk jugak, lama wooo tak masuk, dah lain binatang dalam tuh, ntah ada yang beranak-pinak kot. . 
*time ni boleh mak aku tanya, 'kak! kaum tu melayu la kan ? '' okey, aku senyum..so mak dah dapat jawapan dia . . 



me with my unty



seronoknya mereka


Bukti! wooo. . 

firstly, aku nak mintak maap becoz because entry ni penuh gambar . . yela, aku nak show-off kat korang, yang dslr aku penuh 300++ keping gambar sahaja. . *jangan takbur aida. . sila tampar aku lelaju. . 


Tak tahu apa motip, ?? pakcik aku suh snap kan . . =,=








































































rasanya tak perlu kot aku caption kan semua gamabr tuh, penat lah...okeyh, lepas pergi situ. . kitaorang gerak ke BERAS TERBAKAR. . memang terbakar woo, sebelum masuk ke tempat tuh, pergi makan seafood dulu for lunch! superb sedap lah! terbaekk! 

Korang nak tahu tak ?? beras terbakar ada Model untuk tempat dorang.. Kejapp! 


omeykan! Kah kah, sila termuntah. . 


ni la beras terbakor tu.








Dah puas dah shopping, aku sumpah tak larat ikut mak and my unty yang kat KL tu . . semua kedai dia nak masuk, wajib dia msuk kot. . untung bila dia masuk tu , dia beli..cuba tak beli..memang aku paksa gak suh beli. . huwaa... then yang kelakarnya, aku dah tak tahan panas cuaca kat situ, kekonon nak beli cermin mata hitam, bajet Cikta la kejap...Ehh! Ehh ! dia pun pilih , nak beli jugak. .  Haha. . 


Driver kitaorang, merangkap pak lang aku. . 

Then lepas tu, kitaorang decide nak pergi Makam Mahsuri. . korang nak tau, my unty yang beria posing dengan spek hitam nya itu, langsung tak tahu sejarah Mahsuri ! Sedih sunggoh! memang sejarah dia tak tahu langsung, mula-mulanya memang mak nak cerita ...then , masa nak beli tiket tu, ternampak benda nieh . .>>>>>



Elok sangat lah tu, tak perlu mak habiskan masanya dengan cerita sejarah mahsuri kat mak lang gua. . haha...kitaorng smpai kat situ pukul 2.45..so decide nak melawat makam dengan teater nya sekali, ! semuanya Sepuloh ringgit jer, murah taw.. 













yang pic atas ni, pintu sebelum nak masuk teater. . 
teater dah dimulakan so kena la diam...










actually ada video yang along rakamkan, video tu berat sangad so tak boleh masukkan dalam blog...sedeyh! lepas show tu , ingatkan nak bergambar dengan smua pelakon-pelakon teater tu, tapi x sempat . . sebab rush nak ke tempat lain pulaks. .. lain kali lah yer, abg raja yang handsome dan kakak mahsuri yang comel! kak ipar tiri yang cute. . 

Okeyh, last yang kitaorang melawat adalah pantai Rhu. . wooo. . dah lama tak datang sini, sangad cantek tempatnya, kalau dating..ni memang sangad best, Haha. . Opsss! *pak we pun ko tak de ada hati nak dating. . 




























beria dorang ni smua pakai spek, Haha.  .
Comel je tengok.  .

Okey, Pantai Rhu merupakan tempat terakhir for hari tu.  .sebab semua dah penat . . malam tu keluar cari makanan dan shopping for chocolate . . 

Then kitaorang bertiga beradik balik ke apartment jalan kaki, memang azab . . Haha, saje nak jalan kaki, bajet nak excercise buang lemak.  . 

itu sahaja aktiviti kitaorang for the second day :) 

tunggu untuk hari ketiga pulak yer , check it out ! 




~Next Entry~ 


No comments:

Post a Comment