Monday 24 September 2018

Trip to Melaka with BFF ( below RM300) Part II

- sambungan - 

Lepas keluar dari Mini Asean House tu around pukul 2 camtu kitaorang decide nak pergi Mydin Air Keroh kejap . Ada barang dan keperluan yang hendak dibeli . Sebab Mydin Murah kan . Murah pun aku macam tertipu beli something tu . Sekali sampai kaunter amik kau RM40 lebih . Hahaha ( Farah and Dee know that ) . 

Elok nak pintu keluar Mydin tu ada Restoran Subway ( my favourite ) ** Iqbal yang ajar T_T
So, ajar farah cara-cara order subway . 


All Sauce is my choice

Lepas dah kenyang makan subway . Kitaorang decide nak Check In terus 
( Venus Boutique Hotel ) . So buka Waze dalam setengah jam gak la, Nasib hotel tu strategic which is senang je nak jalan kaki tengok tempat - tempat yang best . 

Venus Boutique Hotel 

Hotel dia dah memang best ! cuma yang spoile mood kitaorang adalah Reception dia !! takda nak Greeting Customer ! Muka Ketat ! dah kawan aku pulak yang cakap Terima Kasih kat dia ! pehal .........


bilik deluxe 





Pasal harga jangan tanya aku sebab aku lupa T_T 


Lepas dah letak beg segala semua harta benda ismet ulam raja . Tak sempat kau nak landing atas katil pun ! zap ! terus keluar . nampakkk jangan membazir waktu yang ada untuk travel ! Beria la nak cari Taming Sari . Sekali tengok , belakang hotel je pun menara tu . Nasib tak guna data aku nak waze . hahaha

MENARA TAMING SARI

Actually menara ni aku dah naik sebelum ni dengan keluarga dan sahabat handai . Tapi dah lama pun trip sesama , takkan tak nak naik . Kang makan hati pulak takda gambar engko kat atas . hah ! ahjumm naik sesama . Acah acah la gayat padahal rasa biasa je . ehekk! buat buat p la jakun tak pernah naik walaupun ada budak sebelah kau asyik pandang je 
'' pehal akak ni kemain beria nau selfie patbelas kali '' . Kau tunggu dik bila kau besar nanti T_T . 


satu selfie cukup 


KOTA A' FAMOSA 

Sesudah pantau line kat melaka ni okay ke dak dengan mengunakan menara tadi kita jalan jalan dengan berjalan kaki untuk ke Kota A'Famosa . Melaka ni ada yang tempat yang aku dah pernah pergi. Masa subjek guiding aku dulu pun buat kat melaka gak . T_T 







MUZIUM SAMUDERA 


Muzium ni actually boleh masuk . Memandang kan dah lebih pukul 5 maka cuma kitaorang selfie luar muzium je . 






MELAKA RIVER CRUISE 

Melaka River Cruise ni au pernah naik tapi pada waktu siang . So, kitaorang nak naik waktu malam . Rasa macam eksaited semacam sebab aku tak pernah naik waktu malam. 




resit 





Kg Morten kitaorang cuma lalu masa naik cruise tu je tak sempat nak pergi tengok lebih dekat sebab tak sempat . Jonker Walk Street Art pun kitaorang tak sempat nak pergi T_T. Maybe next time kot . 

Malam tu kitaorang makan dekat Ruhana Asam Pedas . Takda gambar lupa nak snap . 
Then terus balik hotel . Sambung esok pulak berjalan ok ! 


-sambungan -



No comments:

Post a Comment