Monday 23 July 2012

aida & cita-cita


haloo, salam. . rajin pulak ak update kali nieh, arhhh abaikan suka hati la belog aku, 

tajuk pun korang dah tahu kan, aida dan cita-cita. . 

masa aku tadika dolu-dolu, cikgu tadika ak tnya 

cikgu: khaleeda ( nama panggilan manja masa tadika), kamu besar nanty nak jadi ape..?

aku: nak jadi polis cikgu, 

cikgu: ouh bagusss2. . 

aku : pas tu nak jadi dokter, cikgu, postman, Bomba ( bomba pun ak nk jadi, amik kau, kauader..), askar. . nak jadi semua lah cikgu. . 

cikgu: beredar begitu sahaja tampa berkate-kate. . 

***maafkan saya cikgu rafidah, waaaaa. . tetiba je ak ingat nma cikgu tu. . 

--sampai sekarang pun ak tak tahu apa cita-cita ak,, hua. . hua.. . 

nak jadi masterchep kot. . wink..wink..

dan aku rasa korang pun sama, mesti cita-cita berubah dari semasa-semasa

kan, yelaa dulu bodo-bodo lagi. . ntah tahu ke tidak apa itu cita-cita. . 

--masa derjah enam dulu paling banyak cita-cita aku, 


1. POLIS

---dipilih sebagai atas faktor bapak ak polis, hoho. . kunun kunun time tu nak jadi polis, ikut jejak langkah bapak ku. . alasan, sebab nak tangkap orang jahat, then cancel . . tak suka jadi polis sebab nanty kena tembak, sakit...wooo....

2. angkasawaNI

---dipilih atas faktor suka mata pelajaran sains, aku dgn sains buleyh dikatakan isi dgn kuku, wohooo. . aku minat giler sains. . A+ lagi. . 
suka cikgu yg mngajar time tuh, cute miut jer, . cikgu sains ak, dari darjah 1 hingga form five semua perempuan. .kalau cikgu lagi cofor lagi A++++, ha kau, , cancel sebab x mungkin ak jadi angkasawani pun.. ( frust tertonggeng, tapi x pe, aku dah hntar wakil ke bulan, Dokter SMS. . haha

3. cikgu

--minat gila jadi cikgu dulu-dulu, utk pngetahuan korang ak nieh guru tuisyen woo...ajar bm je laa. . haha...--x suka sebab nak tanda buku murid. . penat. . 

nie, la cita-cita yang femes time ak kecik-kecik dulu, 

**tu tgh fikir la tu ape cita-cita korang. . apa pun yg kita lakukan mesty ikhlas dalam melakukan pekerjaan. .  














No comments:

Post a Comment