Saturday 17 August 2013

SELAMAT HARI RAYA

Assalamualaikum ,

‘menjelang hari raya , berakhirnya puasa. . blaa blaa. . ohh! Dah raya ke berapa kau baru nak terkedek-kedek update blog pasal raya . . Huhuhu. .
Tengok orang lain dah lama update pasal raya , aku je blom . . SEDIH!
Raya kali ni tak semeriah raya tahun-tahun lepas , sebab arwah opah dah xde kan , so dah takde org nak sibuk-sibuk masak rendang lemang , bebel pasal buluh sume. . Huhuhu. .
Kalau diikutkan ,

1 syawal

Bangun pepagi dengan muka yang sememeh , siapkan diri tolong mak susun kuih raya dengan muka yang sangat teruk, memang aku rasa down sangat , bukan mud raya , tapi memikirkan keadaan aku yang nak kena balik awal iaitu pada 2 syawal ! sumpah sedih giler wehh ! aku rasa macam ak seorang tentera dah yang nak kena berjuang demi negara , ! *dasat feeling kau aida xoxo , pergi beraya pun dengan muka yang tak rela baq hang ! raya pertama mak ajak pergi 6 buah rumah , so sesiapa yang pergi umah aku pada raya pertama tu sorry la yer, aku tak de kat umah . .

2 syawal

Bangun pagi sikit, tak pagi sangat . . muka ya ampun lagi tak rela nak bangun , rasa macam nak menjerit je rasa , bayangkan kau pergi umah orang nak beraya tapi muka kau feeling nak nanges macam kau putus cinta jer, hakhak. . tetiba makan almond London umah kak tijah menangis sebab sedih tak mo balik lagi .  .sob sob.  .Bas pukul 1 pagi , so dah decide nak pergi umah su dulu sebelum naik bas . . so gerak sekali dengan dia nanti. . tetiba tengah feel lagu raya sambil menitis air mata kemas beg nak balik poli . . dapat call cenggini. .

Su : akak

Aku : iyer

Su : su tak jadi balik lah , mak su nak tolong hantarkan su balik nanti

Aku : hah ! ? dah tu akak cm ne ? tak kan sesorang ?

Su : akak sekali lah , mak su kata

Aku : senyum kambing , *nak ngan taknak je melompat !

Su : nak tak ?

Aku : nak nak ! tak kesah lah tiket burn , ! yeayyy!!

Su : suka lah tu

Aku : mestylah


Korang tau tak rasa macam mana bila raya disambungkan lagi , bagai nak menggila aku suka time tuh , mulalah tengok tv makan kuih raya bagai dengan muka yang senyum ! J
Suka sangat sampai tak tido . .


3 syawal

Bangun 5 pagi , teman my unty beraya di kedah . . nun jauh disana aku beraya punya seronok tak balik poli lagi , penat je update kat status fb kata aku balik awal . . kikiki. .  .

4,5,6 syawal aku dah penat nak citer, yang penting aku bersyukur dapat raya lama sikit dengan family , Alhamdulillah .  .so macam mana raya korang ??

*SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI J



 P/S : gagah kan jugak update walaupun assignment berlambak , thanks to bb celcom sebab laju sayang awok ! :) 





No comments:

Post a Comment