Sunday 7 October 2012

Hari Ahad ( 7.10.2012 )

hai korang, 

hari ahad merupakan hari untuk bereha-rehat di rumah kan, ?? boleh main masak-masak dengan family korang. . 

tadi ak request kat mak, 

ak : mak apa kata hari ni kita masak kuew tiau sup

mak : okey jer, lagi pun asik nasik jer. . boleh diet ! okeyakutipu! 

kalau dah kuew tiau sup pun tambah berkali-kali sebab sedap kerana aku yang masak, tipulagi. . mak yg masak ^_^ kalau aku yang masak, dah sah-sah aku tak makan, sebab tu mak yg masak. .  jujursangatpulakaku




Kuew Tiaw Kecik 

seriusly ak baru tahu yang orang makan kuew tiau sup selama ini, yg jenis mcm ni, aku ingat kan yg besor-besor tu, yang besor punyer untuk goreng. . 
**tepuk tangan , yeaayyy! dapat pengetahuan yg baru. . 



To'ge, ejaan terokk! TAUGEH. . 



ni resepi aku ! sambal kicap! korang ingat senang ? susah wooot!

cili padi 20 batang + bwg kecik 1 + bwg putih 1 + belacan + kicap 
[belender semua, so SIAPP!! ] 




Sup Chicken! tiba-tiba jadi chicken ! ^_^

** dah tu korang tunggu apa lagi, tambah la kuew tiau + Taugeh + sambal kicap + kuah = so simpleee !! but deliciouse!! teruk B.i :)








No comments:

Post a Comment